WEVERSMARKT EN (AAN)HAKEN

Gister waren Lidy en ik op de Weversmarkt in Hoorn om allerlei soorten textiel uit Peru te verkopen.



Onze kraam was natuurlijk de mooiste, zeker de kleurigste, maar wat een leuke markt! Wol in allerlei soorten, gesponnen en ingesponnen, mooi weefwerk, vilt, kralen...... Fantastisch! Anita van Ajour in Joure was één van de vele bezoekers. Zij heeft mij gevraagd de deken voor oktober af te breien zodat 'ie met haar mee kan naar de Breidagen in Zwolle.....Zij is al eerder 'stok achter de deur" geweest: de eerste baan heb ik versneld afgebreid zodat 'ie op de kraam op de Fair in Schokland geshowd kon worden.......






Dus vanaf nu ga ik wederom 10 pennen
per dag breien....Heerlijk zulke 'stokken' 
achter de deur!




En verder heb ik bij onze 'achterbuur-vrouw' Melissa van Het Magisch Rondje uit Gamerwolde het garen Stonewashed van Scheepjes in verschillende kleuren gekocht om de En verder heb ik bij onze 'achterbuurvrouw' Melissa van het Magisch Rondje uit Garmerwolde het garen  Stonewashed van Scheepjes in verschillende kleuren gekocht om de Crochet Along deken  te gaan maken. Ik haak eigenlijk nooit, maar dit project lijkt me wel leuk om weer eens een hakende poging te wagen!Na de markt thuis gekomen ben ik direct beginnen te haken: verslavend!!!! Het garen werkt lekkeren de kleuren zijn echt fantastisch!




Het was een lange, warme, welbestede, heerlijke marktdag in Hoorn.....

Reacties

  1. Spannend Hetty, je deken!! Nu ga ik vast en zeker proberen naar Zwolle te gaan :-).
    Wat betreft die stonewashed; ik heb hem nog niet, maar zie zulke mooie dingen/kleuren voorbij komen dat het wel begint te kriebelen.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Nelleke,
    Voer de druk maar op...! Zo wordt het nog eens wat met mij!!
    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

PAESENS MODDERGAT, 't FISKERHUSKE en WADDENWOL

TÓCH LENTE ......

BAKJE BREIDZJEN, BREIEN! IN FRYSK MUSEUM TE LJOUWERT, MARIE ANTOINETTE, EN NOG EENS BRAZILIAANSE AVONTUREN