...... HET RUIMT OP...!!!

Een heerlijke dag om lekker te rommelen...








Spook rommelt lekker in de tuin en Jaap en ik zijn boven druk in de weer:
alle onaffe werkjes liggen op tafel...




Dit zet zoden aan de dijk: heel stiekempjes worden voornemens daden. De eerste resultaten zijn zichtbaar! Zo is de pop die al vanaf januari 2014 ligt te wachten eindelijk afgebreid, heeft Aap het daglicht gezien en ben ik in de weer met een truitje voor mijzelf.....
Er ligt nog wel wat te wachten: een pop zonder mond en met draden aan haar lijf..









 





En dit alles onder toezicht van Jaap: zoals altijd werkt en denkt hij met me mee




Verder heb ik een nieuw lapje mozaïek breien gemaakt: een groter kleur contrast maakt deze techniek toch echt wel mooier zichtbaar. En al met al ontdekte ik dat ik al eerder met deze techniek in de weer ben geweest: van de zomer in een patroon van Lisa Richardson. Grappig hoeveel verschillende dingen er te doen zijn met 1 techniek!

















Reacties

  1. Het is toch wel grappig om hier weer iets tegen te komen waar ik ook mee bezig ben/was. Oftewel de sjaal van Lisa Richardson. Ik heb nu zo'n 50 a 60 cm en ben het breien ervan eigenlijk beu. Die Holstgarn is niet heeel fijn om mee te breien. Is jouw sjaal wel af? Prachtig is hij wel!!
    En heel goed van je dat je dingen aan het afmaken bent. Moet ik ook wat vaker doen. Jacobus, die bij jou daar zo mooi zit is bij mij voor 90 % klaar. En ga zo maar door.
    Je geeft een goed voorbeeld zo :-))
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Nelleke, leuk dat mijn blog je stimuleert om werk af te maken!
    De shawl wordt bij mij een vest, ook nog niet af dus, omdat ik geen shawl- mens ben. Het is gebreid van Rowan fine tweed, voelt en breit goed.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

PAESENS MODDERGAT, 't FISKERHUSKE en WADDENWOL

TÓCH LENTE ......

BAKJE BREIDZJEN, BREIEN! IN FRYSK MUSEUM TE LJOUWERT, MARIE ANTOINETTE, EN NOG EENS BRAZILIAANSE AVONTUREN