JAAP EN ZIJN WOLLETJE....

Hier is de deken dan meteen al. Een maand geleden heb ik met mezelf afgesproken elke dag minimaal 10 pennen van de deken te breien. Vaak worden het dankzij deze afspraak veel meer pennen per dag en dat heeft resultaat gehad. De tweede baan is af!



Zaterdag 16 april ga ik naar Klazien's Kreatie in Wapenveld voor een workshop Fair Isle van Wieke van Keulen. Ik heb haar beloofd de deken mee te nemen en dus wil ik 'm aan elkaar hebben. Maar het wordt me steeds duidelijker dat dit minder een project van mij is dan van Jaap... en dus moet ik geduld hebben tot meneer aan de kant wil gaan of de slaap uit heeft.....



                             Want daar waar de deken is, is Jaap!!!



En zo is 'ie dan, zonder Jaap dit keer, meegegaan naar Wapenveld. Inmiddels meet 'ie ruim 140 x 210 cm. De Rowan tweed waarvan de originele deken  gemaakt is, is veel dunner dan de Lett Lopi en valt dus vele malen kleiner uit.
Dat betekend dat ik, letterlijk, een eind aan dit project ga breien. Er komt nog 1 baan van ongeveer 60 cm hoog. Het geeft me een dubbel gevoel: enerszijds leuk dat de deken binnenkort af is, maar jammer dat niet het hele patroon te volgen is met deze dikke wol.....
Maar goed, wie weet krijg ik ooit nog eens de geest en begin ik opnieuw en dan wel met de Rowan wol....



Reacties

  1. Dan brei je van de rest van het patroon er een kussen bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jemig, wat mooi!! En wat goed van je Hetty, dat je al zoveel gebreid hebt.
    Bij mij ligt het al even stil, ik kreeg wat brei-overbelastigsklachten :-(. Dus op vakantie ook maar niet meegenomen.
    Ik krijg er wel weer zin in als ik die van jou zo zie. Hij is nu al prachtig!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

PAESENS MODDERGAT, 't FISKERHUSKE en WADDENWOL

TÓCH LENTE ......

BAKJE BREIDZJEN, BREIEN! IN FRYSK MUSEUM TE LJOUWERT, MARIE ANTOINETTE, EN NOG EENS BRAZILIAANSE AVONTUREN