NOGMAALS MARIE ANTOINETTE EN EEN KIKKER DIE GEEN SPROOKJESPRINS BLEEK TE ZIJN..

Vanmorgen kreeg ik via mail nog een aantal foto's van de opening van BREI! in het Fries Museum toegestuurd door  Zoe Landau Konson. Dit is  de kunstenares waarvan ik in het vorige blog al melding maakte. 


Het is bijna niet te zien maar links achter mij staat een groot icoon uit de Nederlandse handwerkwereld: Henriette (Jet) Beukers.
Zij is jarenlang hoofdredacteur van de Ariadne geweest, heeft diverse boeken op haar naam staan en is ondanks haar hoge leeftijd nog still going strong en denkt ook nog over nieuwe boeken!





Dankzij de foto's van 







Zoe kan ik nu ook laten zien dat er echt om mij heen door diverse mensen in mijn gevolg gebreid is!





Verder heeft Marie Antoinette een oorkonde van Loret Karman mogen verstrekken aan Gieneke Arnolli. Dit als dank voor het organiseren van deze fantastische brei expositie. En dan ook nog even poseren voor het art werk van Zoe Landau Konson. Je ziet: een koninklijk bestaan gaat toch echt niet over rozen!!




Terug in het dagelijkse leven is er dan opeens een 'gewone' kikker, niks sprookjesachtig aan. Het prinsessen leven ligt stil: geen zoen waardoor een van ons beiden in een vorstelijk persoon veranderd.
Toch is deze kikker wat mij betreft fantastisch: door alle lessen van Loret Karman, , de input van  'haar breiende entourage', het kijken naar de video's van Carol Feller en anderen zo veel geleerd dat de meer- en minderingen geen gaatjes meer vertonen en hetzelfde geldt voor de short rows. Op de rug van de kikker geen ajourpatroon meer zoals bij de meerderingen van de aap. Het breien van 'onmetelijke' proeflappen, de lessen en studie, het proberen, uithalen en opnieuw proberen begint vruchten af te werpen: ongelooflijk hoe mijn manier van breien in de afgelopen 10 maanden veranderd is! En er valt nog veel meer te leren, dat is het leuke van alles....

             

Het is me ook nog gelukt kikker met de rondbreinaald, met de 'magic loop' dus, te breien. 
Deels omdat uiteindelijk het kwartje is gevallen maar zeker ook door het gebruik van de Hiya Hiya naalden. Deze kabel zit los van de schacht, draait mee dus waardoor er geen krullen en krinkels in die kabel ontstaan. Een verademing!

















           







Reacties

  1. Je prinsessen-foto's zijn prachtig!! Heel leuk om die breiende mensen aan je rokken te zien :-). En het zag er ook gewoon heel mooi uit!
    Voor kikker heb ik oprecht bewondering! Naadloos, foutloos werk!! Inderdaad veel mooier qua breiwerk dan jacobus. (al is die misschien even lief). Vooral het achterhoofd ziet er zo heeel mooi uit!!
    Wat betreft de Hiys-Hiya's ben ik het grotendeels met je eens. Dat wil zeggen dat ik het de fijnste breinaalden tot nu toe vind, maar het magic loop breien vind ik met niet draaiende kabel zeker zo prettig. Ik kan dan de richting van de lussen links en rechts aanpassen door aan de breinaald te draaien. Met de hiya-hiya naalden is het vaak lastiger om die lussen naar beneden te krijgen. Wel is de overgang tussen kabel en naald gladder!!
    Heerlijk hè die input van Loret en haar kring professionals!! Het levert zoveel meer kennis op, je wordt steeds begeriger naar meer :-)!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

PAESENS MODDERGAT, 't FISKERHUSKE en WADDENWOL

TÓCH LENTE ......

BAKJE BREIDZJEN, BREIEN! IN FRYSK MUSEUM TE LJOUWERT, MARIE ANTOINETTE, EN NOG EENS BRAZILIAANSE AVONTUREN