OPNIEUW EEN BROODJE OM OP VOORT TE BORDUREN!

Het voorlopig laatste Broodje was echt wel een heel bijzondere: Freestyle Log Cabin, 3 technieken in combinatie met een schilderij van van Gogh: de tuinen van Daubigny. Vincent heeft deze tuin diverse malen geschilderd. Als uitgangspunt heeft Loret gekozen voor het werk dat in bezit is van het van Gogh Museum hier in Amsterdam.



Eerst zoeken naar een uitsnede van de afbeelding en die vervolgens middels de nieuwe technieken vertalen tot een ontwerp in de sfeer van deze tuin. Dit klinkt opnieuw   makkelijker dan het uitvoeren.....

Al lijkt het schilderij erg groen, als je echt kijken gaat valt er in al dat groen een wereld te ontdekken! Er zijn zoveel uitgangspunten te vinden!
De bomenrij links boven en het hek rechts  hebben mijn voorkeur.









Tijdens de les heb ik een vereenvoudigde tekening van mijn uitsnede gemaakt en die ben ik gaan breien. Dankzij de prachtige pakketjes in de kleuren van de tuin die Seva en Nicolien, het productieteam van Loret, hebben samengesteld, wordt mijn opdracht al iets eenvoudiger! 






 
Tóch heb ik vanmorgen het breisel van gister uitgehaald: ik wilde de kleuren wol uit het pakket gebruiken voor een betere weergave van de tuin en daarbij het instructielapje gebruiken. Dat is té mooi om ongebruikt te laten liggen! En dus ben ik teruggegaan naar de tekening van het hekwerk en heb dat als richtlijn gebruikt voor bovenstaand breiwerk....
Het is al meer de richting waar ik naar toe wil. Toch ga ik in de aankomende tijd nog eens terug naar de gebruikte technieken om die uit te diepen en op die manier nog dichter bij het plaatje in mijn hoofd te komen...... Al met al: breiwerk om op voort te borduren dus!

















Reacties

Populaire posts van deze blog

PAESENS MODDERGAT, 't FISKERHUSKE en WADDENWOL

TÓCH LENTE ......

BAKJE BREIDZJEN, BREIEN! IN FRYSK MUSEUM TE LJOUWERT, MARIE ANTOINETTE, EN NOG EENS BRAZILIAANSE AVONTUREN