ACHTERUIT BREIEN, POEZEN, MIDWINTERWOL......

Er is de afgelopen maanden weinig creatief gewerkt, gebreid, gehaakt of wat dan ook: Jaap is weken lang hartstikke ziek geweest. Hij heeft zelfs een paar dagen in het Dierenziekenhuis moeten bivakkeren...... Gelukkig is hij na een bange tijd weer langzaam aan opgeknapt en wordt weer zoetjes aan de oude. Dat betekend dat mijn wolmandjes weer gevuld zijn en er weer zo nu en dan op- en af de trap gerend wordt... Maar wat ben ik ongelooflijk blij dat geroffel te horen en die ondeugd weer te zien.... Ik ben graag mijn mandjes aan hem kwijt....ook al lig hij soms stiekem in de weg.




Zelf ook grieperig en onrustig, dus de poppen waar ik mee bezig was liggen nog te wachten zonder mond en zonder knopen op de jurk en met gaten onder hun arm die nog 'even' gedicht moeten worden om weer verder gebreid te kunnen worden. 
Het werk dat ik aan de weerbarstige trui heb gedaan moest weer even hard uitgehaald worden, al met al 'het' wilde gewoonweg niet in de afgelopen maanden... 






Het afgelopen weekend  met het Peruaanse textiel op een markt gestaan: Midwinterwol in Winschoten. Ontzettend kou geleden deze 2 dagen maar een aantal ontmoetingen maakten het toch weer hartverwarmend: Als eerste Suzanne en Adam van The Real Shetland Company.
Bij hen een heerlijk warme Shetland wollen deken gekocht en als een poncho over mijn toch al warme kleding gedaan....heerlijk!

















Wederom verliefd geraakt: op de Murgels van Aimee. Wat zijn ze leuk en gek! Klik voor het verhaal achter deze poppen op de link!


Dus weer genoeg inspiratie opgedaan door het zien van al die leuke poppen, mooie wolletjes, garen en draadjes om zelf toch ook weer aan de slag te gaan. 
Eerst de poppen die hier met smart liggen te wachten afmaken, opnieuw de trui oppakken en in januari beginnen met de Retro Sampler van Wieke van Keulen (kijk op haar site onder het kopje 'breien' en je komt er vanzelf..) .. Geweldig!

Reacties

Populaire posts van deze blog

PAESENS MODDERGAT, 't FISKERHUSKE en WADDENWOL

TÓCH LENTE ......

BAKJE BREIDZJEN, BREIEN! IN FRYSK MUSEUM TE LJOUWERT, MARIE ANTOINETTE, EN NOG EENS BRAZILIAANSE AVONTUREN